در اینجا می خواهیم مسحور کننده ترین،شگفت انگیز ترین و زیباترین تصاویر ازفضای بیکران را همراه با اطلاعات کامل ببینیم و بیشتر به عظمت جهان خلقت پی ببریم.

قسمت اول کهکشان ها :

۱-کهکشان آنتن

تلسکوپ فضایی هابل ناسا/ESA بهترین تصویر را از کهکشان های آنتن گرفته است.

هابل پیش از این دو بار تصاویری از این کهکشان های خیره کننده منتشر کرده است، یک بار با استفاده از رصدهای میدان وسیع و دوربین سیاره ای ۲ خود (WFPC2) در سال ۱۹۹۷ و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ از دوربین پیشرفته برای بررسی (ACS). هر یک از تصاویر هابل از کهکشان های آنتن به دلیل به روزرسانی های انجام شده در طول ماموریت های خدماتی معروف، که آخرین آنها در سال ۲۰۰۹ انجام شد، بهتر از گذشته بوده است.

این کهکشان در حقیقت برهم کنش گرانشی دو کهکشان مارپیچی را نشان می دهد که در چند صد میلیون سال گذشته با یکدیگر مبارزه کرده اند. این برخورد به قدری شدید است که ستارگان از کهکشان‌های میزبان خود جدا شده‌اند تا یک قوس جریانی بین این دو ایجاد کنند. در تصاویر میدان وسیع از این جفت، دلیل نامگذاری آن‌ها مشخص می‌شود – ستارگان دوردست و جریان‌های گاز به فضا کشیده می‌شوند و دم‌های جزر و مدی بلندی ایجاد می‌کنند که یادآور آنتن‌ها هستند.

این تصویر جدید از کهکشان های آنتن نشانه های آشکاری از هرج و مرج را نشان می دهد. ابرهای گازی به رنگ صورتی و قرمز روشن دیده می‌شوند که نواحی درخشان ستاره‌زایی آبی را احاطه کرده‌اند البته برخی از آنها تا حدی توسط تکه‌های تیره غبار پوشیده شده‌اند. سرعت تشکیل ستاره به قدری بالاست که گفته می‌شود کهکشان‌های آنتن در حالت ستاره‌باران هستند یعنی در دوره‌ای هستند که در آن تمام گازهای درون کهکشان‌ها برای تشکیل ستاره‌ها استفاده می‌شود.

این شرایط نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد و به همین ترتیب قرار داشته باشند، هسته‌های این دو کهکشان،در نهایت به هم می‌پیوندند و کهکشانی بزرگتر ایجاد می شود و زندگی خود را به‌عنوان یک کهکشان بیضوی بزرگ آغاز می‌کنند.